Temeljem odredbi čl. 9. Zakona o arhivskom gradivu i arhivima (NN 61/18 i 98/19) i čl. 29. Pravilnika o upravljanju dokumentarnim gradivom izvan arhiva (NN 105/20), Hrvatski državni arhiv na zahtjev tijela javne vlasti i drugih osoba provodi ocjenu sukladnosti pravila, tehnologije i postupaka pretvorbe gradiva u digitalni oblik te izdaje odgovarajuću potvrdu.
Mjerila i postupci, te obveze i odgovornost Hrvatskog državnog arhiva u provođenju postupka provjere sukladnosti uređeni su posebnim internim Pravilnikom.
Pravilnik o provedbi postupaka provjere sukladnosti pravila, tehnologije i postupaka pretvorbe i čuvanja gradiva s odredbama Pravilnika o upravljanju dokumentarnim gradivom izvan arhiva (NN 105/20)
Postupak provjere pokreće se podnošenjem zahtjeva putem Obrasca za provjeru sukladnosti pravila, u kojem su sistematizirani minimalni zahtjevi na osnovu kojih se ocjenjuje sukladnost pravila, tehnologije i postupaka pretvorbe gradiva u digitalni oblik.
Pojedini zahtjevi detaljnije su opisani u Uputama za digitalizaciju dokumentarnog i arhivskog gradiva.
Obrazac za provjeru sukladnosti pravila
Upute za digitalizaciju dokumentarnog i arhivskog gradiva
Obrazac za provjeru sukladnosti pravila ispunjava se i dostavlja u elektroničkom obliku na e-mail adresu: dighelpdesk@arhiv.hr . Dokumenti i dokazni materijali o sukladnosti se mogu predati putem servisa za pohranu podataka u oblaku (Google Drive, OneDrive, Dropbox i sl.) ili putem protokola sigurnog prijenosa datoteka, odnosno SFTP protokola ukoliko ga koristite.
Ogledni primjerak ispunjavanja obrasca
Primjer dokaznih dokumenata
Za više informacija podnositelji zahtjeva mogu se javiti na:
tel: +385 (0)1 4801 935
email: kkarajic@arhiv.hr
Najčešće postavljana pitanja